فشار دوباره برای ادامه راهسازی در قدیمی ترین باغ گیاه شناسی

مقاله روزنامه شرق در مورد : فشار دوباره برای ادامه راهسازی در قدیمی ترین باغ گیاه شناسی

برای دریافت فایل از لینک زیر استفاده کنید:

shargh3

مقاله روزنامه همشهری در مورد : هشدار نسبت به از سرگیری تخریب باغ گیاه شناسی نوشهر

برای دریافت فایل از لینک زیر استفاده کنید:

noshahr8.jpg

نامه امید ملک به اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران :

اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران

مدیر کل بندر نوشهر – جناب آقای سید پور

موضوع : تخریب محیط زیست

احتراماٌ- مطالعه و تامل در باب مقاله مندرج در روزنامه شرق مورخه ۱۶/۸/۸۹ صفحه ۱۹ تحت عنوان  «فشار دوباره برای ادامه راهسازی در قدیمی ترین باغ گیاه شناسی » اینجانب را ملزم به تحریر این نامه نمود که با احترام تقدیم میگردد :

بنده وهمکارانم از خواندن متن خبر در خصوص تخریب اولین باغ اکولوژیک خاورمیانه بسیار متاٌثر شدیم و از دیدن رّد پای اداره کل بنادر ودریا نوردی آنهم با اوصافی که در متن خبر درج شده نیز بسیار متاٌسف شدیم .

اما تخریب اولّین وقدیمی ترین باغ اکو لوژیک دروسط اماکن شهری بمنظور توسعه ظرفیت انبارها و باراندازها در زمانه ای که علم وصنعت لجستیک با معرفی ایده ” کاملاٌ بموقع “ «Just in Time » موفق به حذف انبارداری از چرخهء حمل ونقل گردیده آنهم در کشور پهناوری که هم اکنون بیش از ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت تخلیه وبارگیری دارد به هیچ وجه با اهداف توسعه متوازن آنهم در زیست بوم شکننده شمال کشور بخصوص شهر زیبای توریستی نوشهر که با رویکرد اشتباه دهه های گذشته جنگلهای سرسبز و کشتزارهای رویائی وباغهایش را به سر خوشی و شادابی زود گذر آدمیانی متّمول ویا در غیابش سازمانها و شرکتها ونهادهایی که بدون توجه به حقوق  عامه و به صرف داشتن پول سواحل محدود و زیبای دریای خزر را که متعّلق به همهء ایرانیان و در همه اعصار میباشد به تملّک خصوصی در آورده اند ، هم راستا نمیباشد .

جناب آقای سید پور به مصداق آیه شریفه والعصر آنجا که خدواند میفرماید« اِنّ الاِنسانَ لَفی خُسر» همه ما انسانها ودر همه زمانها  سهوا” یا عمدا”  خطاکار و خاسر و زیان دیده هستیم مگر آنانکه ایمان وعمل صالح انجام دادند  به یقین ویرانی پنجاه هزار اصله درخت در یک باغ اکولوژیک با گونه های گیاهی کمیاب که  در تمام سالهای حضورش پذیرای پرندگان خسته مهاجر و بومی و جانوران بوده و ذخیره ژنتیکی منحصر بفردی را در خود جای داده در هیچ عصری توسط مردمان این مرزو بوم به عمل صالح تعبیر نخواهد شد .

در خاتمه با استعانت از همان آیات الهی شما را به صبر و شکیبایی بیشتر و تجدید نظر قطعی در تصمیم و روش اجرای آن فرا میخوانیم که سخت باور داریم حفظ زیستگاه ها ، زیستبوم ها و حیات وحش در سیاره ای که بشر صنعتی با خیال و شتاب بهزیستی خود فرصت بقا را از تعداد کثیری از آفریدگان خدواند دریغ کرده امکان حیات خویشتن را با تهدید وتحدید قوای طبیعی مواجه گردانیده است .

جناب آقای سید پور نیک میدانم خامی این خامه زن را امّا دردی در رگانم ، حسرتی در استخوانم وچیزی شبیه آتش در جانم پیچید از آنچه در خبر آمده بود چرا که در آن شهر زیبا و به عصری نازیبا خاطراتم را در جوار آن باغ قطره قطره در طول تحصیل زیستم و اینک با چنان نمایشی از خشونت آنچان قصر آمال جوانیم تاراج شد که نه تنها برای تفرج به آن دیار سفر نخواهم کرد که اگر تنها امکان حضور در جامعه بندری و دریایی در آن بندر باشد مطمئنا از این حرفه روی گردان خواهم بود .

ُامیدواریَم به اثر گذاری این چند سطر اندک است چرا که بیش و پیش از این انذارها و اخطارها شده امّا برای دخترانم مینویسم که پس از من بدانند کسانی دل در گرو میهن داشتند .

سربلند باشید

امید ملک – مدیر عامل

رونوشت

- جناب آقای مهندس صدر – معاونت محترم وزارت راه وترابری ومدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی

- جناب آقای صادقی فر – معاونت محترم امور بندری

- جناب آقای ایزدیان – معاونت محترم امور دریایی

- انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته

برای دریافت فایل از لینک زیر استفاده کنید :

Bandar Noshahr

تصاویری از تخریب درختان در جنگل های نوشهر :

Responses

زنده باشید جناب امید ملک عزیز
ممنون که اینگونه سزاوارانه و علمی پاسخ طبیعت ستیزان نابخرد را داده اید.
سرفراز باشید.

[...] سری به تارنمای جناب آقای امید ملک، مدیرعامل  شرکت بر و بحر ایران بزنید و نامه‌‌ی [...]

با سلام
و تشکر

درود بر شما
نامه ی کارشناسانه و دردمندانه ی شما، بر دل ما می نشیند؛ امید آن که در گوش آقایان هم بنشیند

پاسخ متین و حسابشدها ی بود. ای کاش گوش شنوایی پیدا شود و سرمایه های دست نیافتنی کشور را اینگونه با نابخردی به تاراج ندهند. افسوس که انچه رفت دیگر قابل جایگزینی نیست کاش به فکر انچه که هست باشند

Leave a response

Your response: